Na początek strony
Strona główna O nas Programy zabiegowe Twój problem Dietetyk Promocje Cennik Galeria Newsy i nowości Kontakt

Botoks

Botoks to inaczej toksyna botulinowa typu A produkowana przez bakterie jadu kiełbasianego.   Zabieg wstrzyknięcia botoksu stosuje się głównie do likwidacji zmarszczek mimicznych, ale również w leczeniu nadpotliwości dłoni, stóp i pach. Botoks jest równie skuteczny u kobiet, jak i u mężczyzn.
Mechanizm działania botoksu polega na hamowaniu impulsów nerwowych biegnących do mięśni mimicznych twarzy, co prowadzi do relaksacji mięśnia i w efekcie całkowitego lub częściowego  spłycenia istniejących zmarszczek.

Dysponujemy dwoma preparatami toksyny botulinowej:

• Botox - firmy Allergan
  • Azzalure - firmy Galderma

Miejsca poddawane zabiegowi:

• czoło
  • między brwiami - "lwia bruzda"
  • okolice oczu - "kurze łapki"
  • inne:  zmarszczki wokół ust, na brodzie, szyi, opadające kąciki ust

Na czym polega zabieg

Botoks wstrzykiwany jest przez wyspecjalizowanego lekarza  przy użyciu jednorazowej strzykawki wyposażonej w bardzo cienką igłę. Małą ilość preparatu precyzyjnie podaje się w kilka miejsc na twarzy.  Zabieg jest bardzo krótki. W zależności od liczby leczonych miejsc trwa około 15-30 minut. Ból związany ze wstrzykiwaniem jest minimalny, dlatego zabieg nie wymaga znieczulenia miejscowego. Wiele pacjentów porównuje go do kilkusekundowego ugryzienia komara.  U osób bardzo wrażliwych na ból możliwe jest znieczulenie miejscowe za pomocą kremu (np. Emla) na około godzinę przed zabiegiem.  Bezpośrednio po zabiegu można wrócić do codziennych zajęć.

Efekt

Działanie toksyny zaczyna się w chwili podania, ale pełny efekt widoczny jest dopiero po 7-14 dniach. Efekt po zabiegu utrzymuje się średnio 4-6 miesięcy i zależy od indywidualnych cech organizmu.Po tym okresie ponownie, bez żadnych obaw można poddać się zabiegowi.  Mimo przemijającego efektu, zabieg ma również działanie profilaktyczne, gdyż w czasie działania botoksu zmarszczki nie pogłębiają się.

Postępowanie po zabiegu

• przez 4 godziny nie należy się schylać i kłaść
  • w ciągu 0,5-1 godz. ćwiczyć mięśnie mimiczne w miejscach wkłucia
  • nie należy pić alkoholu do końca dnia, jak również korzystać z transportu lotniczego
  • unikać masażu w miejscach wstrzyknięć

Zgodnie z najnowszą wiedzą polecamy łączenie zabiegu Botox® z mezoterapią kwasem hialuronowym.  Zabiegi te doskonale się uzupełniają, co pozwala na uniknięcie niekorzystnych działań botoksu, takich jak wysuszanie skóry w okolicy oczu.

Przeciwwskazania:

• choroby z zaburzeniem przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
  • uczulenie na albuminę ludzką
  • miejscowe infekcje skóry
  • ciąża i okres karmienia piersią
  • zaburzenia krzepnięcia, stosowanie leków przeciwkrzepliwych (np. aspiryna)
  • stosowanie następujących leków lub okres poniżej 1 tygodnia od ich odstawienia:
    - aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamycyna itp.)
    - aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina)
    - D-penicylamina (cuprenil)
    - cyklosporyna
    - tubokuraryna, pankuronium, galamina
    - sukcynylocholina
    - linkomycyna, tetracyklina, polimyksyna

Botox na ból głowy i depresję?

Botox może uwolnić nas od bólu głowy - podany w odpowiednią okolicę czoła i karku leczy migrenę. Najciekawszym zastosowaniem toksyny botulinowej jest jednak leczenie nią depresji. Okazuje się, że istnieje bezpośrednia korelacja pomiędzy funkcjonowaniem mięśnia marszczącego brwi a ośrodkiem depresji w korze mózgowej.  9 na 10 pacjentek z depresją, którym wstrzyknięto botox, po 2 miesiącach uznano za wyleczone z choroby.

Objawy niepożądane

Niebezpieczeństwo wystąpienia objawów niepożądanych jest niezmiernie rzadkie.

Objawy w miejscu wstrzyknięcia:

• małe krwiaki
  • niewielki przejściowy obrzęk i zasinienie
  • swędzenie, zaczerwienienie

Reakcje te mają charakter przemijający i ustępują na ogół po kilku dniach.

Pozostałe objawy:

• ból głowy (ustępujący po zastosowaniu preparatu przeciwbólowego)
  • zbytnie zwiotczenie mięśni i towarzyszące im opadanie powieki lub kącika ust (może się utrzymywać 2-6 tygodni)
  • nadmierne opadnięcie brwi - "wrażenie zmęczonej twarzy"
Cena: 750 zł
Czas zabiegu: 15-30 min
Zalecana seria: 1
Trwałość efektu: ok. 6 miesięcy
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2013 Salon kosmetyczny Body & Beauty Clinic | Realizacja CubeMatic | Aktualizacja Studio Flash